kunst-fotojpluim-13Promotie award

Jordaan in de Polder, Sunsation en Underground genomineerd De genomineerden van de Promotie Award zijn bekend! Wie gaat er met de prijs vandoor? Jordaan in de Polder, Festival Sunsation of Poppodium Underground? Op 8 december tijdens City Marketing Live wordt het bekendgemaakt. Ook de Lelystadse Aanmoedigingsprijs van ECL en de Positiviteits Prijs worden die middag uitgereikt. De Promotie Award wordt toegekend aan een instelling, organisatie of bedrijf die zich succesvol heeft ingezet voor de promotie van de stad. De winnaar gaat er vandoor met de award ontworpen door oud-burgemeester en kunstenaar Margreet Horselenberg. Genomineerden Promotie Award Er waren dit jaar tien aanmeldingen, naast de genomineerden waren dat Nationale Historische Reddingbootdag, Batavia Haven, Jolpop, Theatergroep Droog!, Kofferbakmarkt Lelystad, Stadsmakerij en Balls and Arrows. Uit verschillende aanmeldingen nomineerde de jury Jordaan in de Polder, Festival Sunsation en Poppodium Underground. ‘Jordaan in de Polder heeft dit jaar voor het eerst plaatsgevonden en het was direct een groot succes, juist doordat het een andere doelgroep aanspreekt dan veel andere evenementen. Festival Sunsation daarnaast heeft met jarenlange ervaring, een goed programma en een prachtlocatie bewezen van vaste waarde voor Lelystad te zijn. Hetzelfde geldt voor Poppodium Underground, tegen de stroom in zijn de bezoekersaantallen gegroeid en hebben zij zich ontwikkeld tot een poppodium van nationaal niveau’, aldus de jury. Positiviteits Prijs Uit jaren Promotie Award ervaring bleek dat de individuele personen vaak werden ondergesneeuwd door grote organisaties. Een goede reden voor een nieuwe award: de Positiviteits Prijs, bestemd voor de persoon die de meest positieve bijdrage heeft geleverd aan Lelystad. De jury heeft besloten alle aanmeldingen te nomineren: Adler Warmer, Filja Fortuin, Mila Romijn, Neeske Abrahamse, Peter Rijsenbrij, Tom Lansink en William van der Meulen. Ook de winnaar van de Positiviteits Prijs wordt bekend gemaakt op 8 december. Lelystadse Aanmoedingsprijs Traditiegetrouw krijgt ook Evenementen Coördinatie Lelystad (ECL) het podium om tijdens City Marketing Live haar Lelystadse Aanmoedigingsprijs (LAP) uit te reiken. Met de LAP toont ECL haar waardering voor de organisatoren van kleinschalige en met name beginnende evenementen, die een bijdrage leveren aan de opbouw van de samenleving en het versterken van de stadstrots. Genomineerden dit jaar zijn MountainDIJK Fesitval, Lelycentre Korendag en de Nationale Historische Reddingbootdag.

Criteria

PROMOTIE AWARD – Jurybeoordeling & criteria 2016 De prijs wordt toegekend aan een instelling, organisatie of bedrijf die zich succesvol heeft ingezet voor de promotie van de stad. Denk bijvoorbeeld aan het halen van landelijke media, het organiseren van een geslaagd evenement, het creëren van werkgelegenheid en zo tal van andere voorbeelden. Gebeurtenissen die een bijdrage leveren aan de uitbouw van de stad, de versterking van de lokale economie, de vergroting van de positieve naamsbekendheid, oftewel: het imago van Lelystad. Iedereen is vrij zichzelf of een ander aan te melden als kanshebber. Nadat de aanmeldingen zijn verzameld door City Marketing Lelystad is het aan de jury om deze te beoordelen. Indien gewenst heeft de jury het recht een of meerdere eigen keuze(s) aan de lijst toe te voegen. De jury beoordeelt de aanmeldingen op basis van twee elementen. - Publicitair: wat heeft de (activiteit van de) instelling, organisatie of bedrijf bereikt in de media? Is er lokale/regionale/landelijk of misschien zelfs internationale aandacht geweest? Is Lelystad hier ook in meegenomen? - Promotioneel: wat heeft de instelling, organisatie of bedrijf zelf ondernomen om de actie of activiteit zo goed mogelijk te promoten? Op wat voor manier heeft het bijgedragen aan de promotie van Lelystad? Op deze twee elementen geeft de jury tijdens de jurybijeenkomst rapportcijfers. Beide cijfers worden bij elkaar opgeteld. Alle cijfers van de juryleden bij elkaar vormen de ranglijst, waaruit drie genomineerden volgen. Uit deze drie kiest de jury vervolgens de winnaar van de Promotie Award. De winnaar ontvangt een oorkonde en een award. Laatstgenoemde wordt door een Lelystadse kunstenaar gemaakt, op basis van een door City Marketing Lelystad opgestelde briefing.

Criteria

POSITIVITEITS PRIJS – Jurybeoordeling & criteria 2016 De Positiviteits Prijs wordt toegekend aan de persoon die zich succesvol heeft ingezet voor de positiviteit in de stad. Dit kan zijn door zich lokaal in te zetten maar ook het behalen van nieuwswaarde of ander soort publiciteit kan hier een onderdeel van zijn. Iedereen is vrij zichzelf of een ander aan te melden als kanshebber. Nadat de aanmeldingen zijn verzameld door City Marketing Lelystad is het aan de jury om deze te beoordelen. De jury van de Positiviteits Prijs is dezelfde als de jury van de Promotie Award. Indien gewenst heeft de jury het recht een of meerdere eigen keuze(s) aan de lijst toe te voegen. De jury beoordeelt de aanmeldingen op basis van twee elementen. - Publicitair: wat heeft de (activiteit van de) persoon bereikt in de media? Is er lokale/regionale/landelijk of misschien zelfs internationale aandacht geweest? Is Lelystad hier ook in meegenomen? - Feel good: wat heeft de (activiteit van de) persoon voor gevoel teweeg gebracht in de stad? Heeft het veel positiviteit opgeleverd op bijvoorbeeld social media? Op deze twee elementen geeft de jury tijdens de jurybijeenkomst rapportcijfers. Beide cijfers worden bij elkaar opgeteld en daar komt uiteindelijk een winnaar uit. Bij de Positiviteits Prijs geldt dat iedereen een genomineerde is. Op 1 staat de winnaar en daarachter volgen alle andere positievelingen. Naast de prestigieuze titel als ambassadeur van de stad ontvangt de winnaar het ‘Lelystad geeft lucht’ speldje en een Lelypas cadeaubon ter waarde van €100.