Wonen


In 2017 is er door het bureau De Wijde Blik een woonmarketingplan voor Lelystad opgesteld. Aan de hand daarvan heeft gemeente Lelystad een VB geschreven dat vervolgens voor drie jaar is vastgesteld. Dit betekent dat City Marketing Lelystad zich binnen het domein Wonen richt op woonmarketing, met ondersteuning van het bureau De Wijde Blik.

Naast de campagnes uit het marketingplan wordt er in samenwerking met OBL een campagne opgezet met financiering vanuit grondbijdragen. In 2017 resulteerde dit bijvoorbeeld in de abri campagne 'Volg je woonwens'.

Woon je zelf in Lelystad en wil je anderen laten zien hoe prachtig het hier is? Boek een Gastentoer! Kijk voor meer informatie hierover op deze pagina.

Meer weten over de woonmogelijkheden in Lelystad? Kijk op www.woneninlelystad.nl.



Binnen woonmarketing zijn er twee strategieën: breed georiënteerd en doelgroepgericht. De respons op de breed georiënteerde uitingen worden gemonitord. Resultaten hieruit beïnvloeden de doelgroepgerichte uitingen. In eerste instantie ligt de focus op gezinnen en empty nesters uit Amsterdam, Almere, Dronten, Kampen/Zwolle, Noordoost Nederland, Amersfoort/Utrecht en de Veluwe. Deze doelgroepkeuze kan binnen een jaar worden bijgestuurd aan de hand van de respons op de breed georiënteerde uitingen. Per regio wordt gekeken naar de USP’s van Lelystad ten opzichte van die regio.

Bekijk het jaarplan voor de activiteiten binnen domein Wonen dit jaar.


Fotocredits: Jasper Pluim