was successfully added to your cart.

De Nieuwe Wildernis wint Promotieaward 2013

De film De Nieuwe Wildernis, die meer dan 600.000 bezoekers trok, is winnaar geworden van de Promotieaward 2013. De prijs werd vrijdagmiddag (voor de 25-ste keer) in Theater Agora uitgereikt aan Daan Dobber van EMS Films. ‘We willen Lelystad, maar vooral de Lelystadse bedrijven, heel erg bedanken voor alle hulp, steun en support’, zegt Daan Dobber. ‘Wij overhandigen de prijs graag aan de boswachters van de Oostvaardersplassen. Zij zijn degene die de grote stromen bezoekers aan het natuurgebied nu en de komende jaren zullen ontvangen’, vertelt hij enthousiast. Burgemeester Margreet Horselenberg: ‘De Nieuwe Wildernis bewijst dat prachtige natuur zich wel door mensen handen laat ontwikkelen, maar niet besturen. De film brengt het leven in de Oostvaardersplassen in beeld als een boeiend familiedrama.’

Hoofdstad van het nieuwe land

‘De film plaatst onze stad, hoofdstad van het nieuwe land, in een breder en aantrekkelijker perspectief. Voor Lelystad een uitgelezen kans die fascinerende natuur als marketing element te benutten. De Nieuwe Wildernis heeft Lelystad en “onze achtertuin” op een fantastische manier op de kaart gezet’, aldus de burgemeester.

Vijftienhonderd bezoekers per weekend.

‘De afgelopen weken ontvingen we in de Oostvaardersplassen gemiddeld meer dan vijftienhonderd bezoekers per weekend. De mensen komen overal vandaan; van Rotterdam tot Limburg’, zegt boswachter Jan Griekspoor. ‘De Nieuwe Wildernis heeft een enorme impact. We hadden nooit durven hopen dat de film en de televisieserie zo succesvol zouden worden’, vertelt Griekspoor.

Drie genomineerden

De award, een bronzen beeld, ontworpen en vormgegeven door de Lelystadse beeldend kunstenaar Robert Samuel Bosari, wordt ieder jaar door City Marketing Lelystad uitgereikt aan de het bedrijf, de persoon of de organisatie die Lelystad het best op de kaart heeft gezet. Dit jaar waren naast De Nieuwe Wildernis nog drie genomineerden; Dutch Bird Fair, de kinderpremière van De Nieuwe Wildernis en de opening van het Informatiecentrum Oostvaardersplassen van Staatsbosbeheer.

City Marketing Lelystad

City Marketing Lelystad maakt zich hard voor de positieve promotie van Lelystad. Vanuit haar meerjarenstrategie werkt City Marketing Lelystad sinds 2009 gestaag aan het verbeteren van het imago van de stad én aan het betrekken van inwoners en ondernemers bij deze opgave.

Evenementen Coördinatie Lelystad

Evenementen Coördinatie Lelystad reikte diezelfde middag de Lelystadse Aanmoedigingsprijs uit. Hans en Yvonne Bakker namen de cheque, ter waarde van 500 euro, met veel enthousiasme in ontvangst. Zij organiseerden dit najaar de succesvolle Batavia Blues in De Cantine.