was successfully added to your cart.

Flevoland hoofdpartner in nieuwe natuurcampagne in Duitsland

Flevoland is één van de hoofdpartners in de nieuwe campagne van het Nederlandse Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en EMS FILMS om de film De Nieuwe Wildernis én de Nederlandse natuur in Duitsland te promoten. De deelname van Flevoland is mogelijk gemaakt door middel van een gezamenlijke investering van Provincie Flevoland, de zes Flevolandse gemeenten en/of citymarketingorganisaties, de verschillende Flevolandse natuurorganisaties en Toerisme Flevoland. De campagne gaat van start in het voorjaar van 2015. Flevoland als één destinatie in de Duitse markt Toerisme Flevoland is blij met het brede draagvlak voor de deelname aan deze campagne. “Het laat zien dat we gezamenlijk Flevoland als één destinatie in de Duitse markt zetten, met de prachtige Flevolandse natuur in combinatie met het unieke inpolderingsverhaal in de etalage”, aldus Rinkje Tromp, marketingmanager Toerisme Flevoland. De film De Nieuwe Wildernis versterkt het verhaal van de natuur van Flevoland en verleidt de Duitse toerist om zijn of haar vakantie in de grootste polder ter wereld, Flevoland, door te brengen. De campagne die rondom de film wordt ontwikkeld is erop gericht om de Duitse bezoeker te verleiden tot een verblijf in Flevoland in combinatie met een bezoek aan een van de natuurgebieden. Achter deze prachtige etalage met natuur staat een winkel met de andere kwalitatieve producten (zowel verblijf- als dagrecreatie) die Flevoland biedt. De kracht van samenwerking Toerisme Flevoland benadrukt de kracht van de samenwerking met het NBTC en EMS Films. Het NBTC heeft de kennis en ervaring om een destinatie op de juiste manier te promoten in het buitenland. Met onder andere een eigen kantoor in Duitsland zijn zij goed op de hoogte van de ontwikkelingen en kansen op de Duitse markt. “Door aan te haken bij deze campagne is de slagkracht voor de promotie van Flevoland velen malen groter dan als wij dit individueel doen (multipliereffect)”, aldus Rinkje Tromp. Een groot aantal Duitse partners investeert ook mee in de campagne, zoals vervoermaatschappij Deutsche Bahn, vliegtuigmaatschappij German Wings en één van de grootste reisportalen in Duitsland; Unister. EMS Films heeft de afgelopen jaren de film De Nieuwe Wildernis op een creatieve multimedia manier succesvol onder de aandacht weten te brengen van de Nederlandse consument. Veel mensen hebben de film bezocht met als gevolg extra bezoek aan de Flevolandse natuurgebieden. Flevoland maximaal onder de aandacht bij Duitse toerist Toerisme Flevoland gaat de komende maanden hard aan de slag om, in samenwerking met de Flevolandse gemeenten, citymarketingorganisaties, natuurorganisaties en ondernemers, de campagne zo goed mogelijk in te vullen. Op deze manier komt Flevoland maximaal onder de aandacht van de Duitse toerist.