was successfully added to your cart.

Hollands Wildnis van start in Duitsland

Vanaf 1 maart start in Duitsland een grote campagne in het teken van Hollands Wildnis. NBTC Holland Marketing grijpt de vertoning van de film De Nieuwe Wildernis (Die Neue Wildnis) in Duitse bioscopen aan om het andere Nederland te laten zien. Dit doen zij samen met Flevoland en een groot aantal Duitse partners. Op de grootste Internationale Reisbeurs in Berlijn (ITB Berlin) presenteert het NBTC Holland Marketing op 3 maart de film en daarmee Hollands Wildnis als één van de pijlers in de Hollandcampagne in Duitsland. Flevoland in de kijker bij Duitse bioscoopgangers De film gaat vanaf 9 april in een groot aantal Duitse bioscopen van start. Flevoland wordt nadrukkelijk gepresenteerd als bijzondere provincie met een unieke ontstaansgeschiedenis. Een provincie door mensenhanden gemaakt, het grootste inpolderingsproject aller tijden, met het grootste onaangetaste wetland van Europa. Een gebied dat als industriegebied gepland stond, is geworden tot een uniek natuurgebied. Samenwerking in multimediale campagne Toerisme Flevoland werkt samen met de provincie, VVV’s en Citymarketingorganisaties om de campagne die in Duitsland door NBTC Holland Marketing wordt uitgezet, tot een succes te maken. Tijdens de campagne wordt Flevoland via verschillende kanalen onder de aandacht gebracht. In de periode in en rondom de vertoning van de film, maart tot en met mei, wordt Flevoland als exclusieve partner gepromoot. Zo is Toerisme Flevoland als standhouder aanwezig op de ITB in Berlijn. Op de grootste boekingswebsite van Duitsland (Ab in den Urlaub) wordt er aandacht gegeven aan de film om daarmee de accommodaties van Flevoland extra in de spotlights te zetten. In de Duitse dagbladen worden flyers geplaatst ter promotie van de film en Flevoland. De Deutsche Bahn zet acties uit en de bezoekers van de film worden verrast met een leuke prijsvraag waarbij ieder deelnemer een Albelli fotoboek kan opmaken. De winnaar wint een verblijf bij Landal Waterparc Veluwemeer. Bioscoopbezoekers verleiden Samen met de VVV’s, Citymarketingorganisaties en natuurorganisaties heeft Toerisme Flevoland natuuractiviteiten verzameld die de Duitse bezoeker van de film moeten verleiden om een bezoek aan Flevoland te brengen. Het gaat daarbij om safari’s in de verschillende natuurgebieden, overnachtingen in het wild, vogelkijktochten per skûtsje en speel- en klimbossen. Flevoland richt zich in deze campagne met de website www.flevoland.de op de Duitse bezoekers die voor een korte vakantie naar Flevoland komt. Duitsland en de Nederlandse natuur Nederland is onder de Duitsers een populaire vakantiebestemming. Afgelopen jaar hebben er meer dan 3,9 miljoen Duitsers Nederland bezocht. De Noordzeekust is het meest populair, maar uit recent onderzoek naar de bekendheid en het imago van Nederland door NBTC/NIPO blijkt juist ook de waardering van het Duitse publiek voor de natuur en het landschap.