was successfully added to your cart.

Lelystad als oplossing woonprobleem Amsterdam

By 1 november 2018Citymarketing

‘Meer ruimte voor je gezin?’ ‘Toe aan een grotere tuin?’ ’Nooit meer uit je jasje groeien?’. Met dit soort teksten, ondersteund door beelden van het ruime woonaanbod, maakt City Marketing Lelystad (CML) in een lopende campagne de Amsterdammer bewust van de woonmogelijkheden in Lelystad. Hiermee presenteert CML de Flevolandse hoofdstad als oplossing voor de verhitte woningmarkt in en rondom Amsterdam.

Van alle gemakken voorzien
Wonen in Lelystad betekent profiteren van de voorzieningen van een provinciehoofdstad en dat in een groene en ruime omgeving. De afgelopen jaren is Lelystad door de verbeterde bereikbaarheid steeds meer verbonden met de Randstad en de IJsseldelta (Zwolle/Kampen). Over de weg, het spoor en het water: door de ligging dichtbij Amsterdam en Zwolle heeft Lelystad de grootstedelijkheid om de hoek. Dit zorgt voor versnelde groei van economie, werkgelegenheid, woningbouw en inwoners. Steeds meer mensen ontdekken dat Lelystad in het centrum van Nederland ligt.

Woningbouw
Lelystad heeft – als een van de weinige gemeenten - volop ruimte om te groeien. Meerdere woningbouwlocaties zijn in ontwikkeling en bieden een gevarieerd woningaanbod in verschillende woonsferen: Bataviakwartier aan de kust, Warande en Buitenhof in het groen, HanzePark nabij het Stadshart en daarnaast meerdere kleinere locaties. Samen met het daarbij horende bijzondere woningaanbod (eengezinswoningen, villa’s, herenhuizen, zelfbouw op kavels) vormt dit de basis van de campagne. CML brengt hiermee de stad onder de aandacht bij Amsterdammers die Lelystad nog niet automatisch op het netvlies hebben bij het zoeken naar goede en betaalbare woonruimte.

Invulling campagne
Nieuw in deze campagne is een meer directe aanpak; op basis van CBS-gegevens heeft CML specifieke postcodegebieden in Amsterdam geselecteerd en hier, naast mupi’s en abri’s, huis-aan-huis-flyers verspreid. Met de tekst ‘Hypotheek in plaats van maandhuur?’ bereikt CML hiermee een heel specifieke doelgroep. Aanvullend staat Lelystad drie keer als prettige woonstad aangeprezen in het Parool. Met deze drie-traps-aanpak hoopt CML de stad zowel algemeen als gericht aan te prijzen. De verschillende uitingen van de campagne verwijzen naar de website www.volgjewoonwens.nl. Deze aanvullende campagne loopt gedurende drie weken.