was successfully added to your cart.

Lelystad genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee 2017

Lelystad is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2017 in de categorie gemeenten tot 120.000 inwoners. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Emmen op 12 juni 2017.

Inzending Lelystad
City Marketing Lelystad is een brede organisatie die op veel verschillende onderwerpen werkt. Van evenementen en toeristische projecten, tot woonmarketing en economische profilering. Deze werkzaamheden voegen echter minder toe als het merk Lelystad niet of slecht bekend is. Om deze basis te leggen loopt de ‘Lelystad geeft lucht’ campagne sinds 2009 en vanaf 2016 met een insteek specifieker op merkbeleving: een campagne die is opgezet vanuit de visie dat een stad een merk is. En dat merk verkoop je niet met alleen te vertellen wat de kwaliteiten zijn. Een merk moet een goede basis hebben: een gevoel, een beleving. City Marketing Lelystad creëert deze beleving door middel van storytelling. Kijk op www.lelystadgeeftlucht.nl voor alle campagnefilmpjes en –beelden die onder de ‘Lelystad geeft lucht’ campagne vallen.

Vakjury
Lelystad krijgt op 31 mei de kans zich te presenteren aan een vakjury, die onder leiding staat van prof. dr. Alexander Rinnooy Kan; universiteitshoogleraar Economie en Bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. De jury bestaat verder uit Erik Braun (universitair docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam), Eric de Kluis (hoofdredacteur Binnenlands Bestuur), Hans Oostendorp (directeur Necker van Naem) en Gerard Zandbergen (CEO van Locatus).

Trots
City Marketing Lelystad is erg blij met en trots op de nominatie. In 2011 ging Lelystad met de Nationale Citymarketing Trofee naar huis, toen de categorie nog ‘Gemeenten onder 100.000 inwoners’ heette. Zal Lelystad er dit jaar weer met de prijs vandoor gaan? Tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Emmen op 12 juni 2017 wordt de winnaar bekendgemaakt.