was successfully added to your cart.

Lelystad genomineerd voor Nationale Citymarketing Trofee 2018

By 1 mei 2018Citymarketing, Trots

De hoofdstad van Flevoland is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 120.000 inwoners. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 4 juni in Leeuwarden, de Culturele Hoofdstad van Europa 2018.

Inzending Lelystad
De inzending is volledig gebaseerd op 2017. Een jaar waarin City Marketing Lelystad verschillende aanvullende opdrachten binnenhaalde. Hiermee lopen er sinds 2017 meerdere marketingcampagnes waarmee op verschillende manieren op verschillende doelgroepen wordt gericht, die allemaal wel overlap hebben. De algemene merkbelevingscampagne loopt daar tussendoor en vult de gaten op. De campagnes hebben verschillende positieve resultaten behaald. Bijvoorbeeld een bereik van 260.000 mensen in de regio Amsterdam met een outdoor campagne en een bezoekersgroei van 135% op de website woneninlelystad.nl. Om de effecten van haar activiteiten beter te kunnen meten schreef City Marketing Lelystad in 2017 een nieuwe onderzoeksopzet die in 2018 wordt uitgevoerd. Het geheel aan activiteiten gecombineerd met het vernieuwde onderzoek vormt de basis van de nominatie.

Vakjury
City Marketing Lelystad krijgt op 8 mei de kans zich te presenteren aan een vakjury, die onder leiding staat van Ton Rombouts lid Eerste Kamer en Citymarketing Personality of the Year 2017. Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam), Hans Oostendorp (Necker van Naem) en Machteld Beekhuis (adviseur gebiedsmarketing en -communicatie bij Urban Solutions). Peter Kentie, citymarketeer van Eindhoven en winnaar van de trofee vorig jaar, is als adviseur van de jury aanwezig bij de presentaties.

Trots
In 2011 ging Lelystad reeds met de Nationale Citymarketing Trofee naar huis, toen de categorie nog ‘Gemeenten onder 100.000 inwoners’ heette. Vorig jaar werd Lelystad ook genomineerd voor de categorie tot 120.000 inwoners en wonnen ze de aanmoedigingsprijs. Het juryrapport destijds is serieus genomen en verbeteringen zijn doorgevoerd. City Marketing Lelystad is dan ook trots hiermee de nominatie weer binnen te hebben gesleept. Zal Lelystad er, net als in 2011, dit jaar weer met de prijs vandoor gaan? Tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden op 4 juni 2018 wordt de winnaar bekendgemaakt.