Logo Lelystad geeft lucht

Om het stadsmerk Lelystad continu effectief uit te dragen zijn een pay off (‘Lelystad geeft lucht’), logo (beeldmerk) en campagnebeelden ontwikkeld. Deze worden in de uitingen en communicatie van Lelystad, City Marketing Lelystad en haar partners gebruikt.

Naast de simpele maar doeltreffende pay-off is een icoon ontwikkeld. Deze heeft geen eenduidige betekenis, wat meteen de kracht is van het icoon. Is het een luchtballon? Een bellenblaas? Een vergrootglas? Of een sleutelgat? Omdat het geen vastgestelde verbeelding is van een bestaand item kan iedereen zijn eigen invulling geven aan het beeldmerk. Net als dat eenieder zijn eigen invulling geeft aan Lelystad. Samen met partners zorgt City Marketing Lelystad ervoor dat het beeldmerk geladen wordt met de elementen en de kernwaarden van het merk. Opdat het beeldmerk in de toekomst nationaal symbool staat voor Lelystad.

Gebruik

Als iedereen het Lelystad geeft lucht-logo gebruikt wordt uiteindelijk iedereen er ook sterker van. Uiteraard zijn er wel een paar regels zodat we er met z’n allen voor zorgen dat het een sterk merk blijft die niet wordt afgezwakt.

  • Het logo mag niet verbasterd worden, geen variaties of toevoegingen tekst.
  • Gebruik het logo niet zonder het beeldmerk.
  • Verander de kleuren van het logo niet.
  • Gebruik het full colour logo op een witte achtergrond, zwart op licht gekleurde achtergronden en wit op donker gekleurde achtergronden.
  • Bekijk ook onze richtlijnen en neem bij vragen gerust contact op met City Marketing Lelystad.