was successfully added to your cart.

Poppodium Underground wint Promotie Award 2016

By 8 december 2016Citymarketing, Trots
‘Het poppodium is inmiddels uitgegroeid tot DE muziektempel voor alle Lelystedelingen’, verklaarde het juryrapport. Het is dan ook meer dan verdiend dat de Promotie Award 2016 werd uitgereikt aan Akke Wiersma en Bart Drost van Poppodium Underground. ‘Dit voelt als een erkenning voor de inzet en de grote impact van een klein team, aangevuld met een grote groep vrijwilligers. Impact die ook van positieve waarde is voor de stad en zorgt voor een gezellig en veilig centrum.’, aldus Bart Drost en Akke Wiersma van Poppodium Underground. Burgemeester Ina Adema reikte de award uit: ‘Underground heeft de afgelopen jaren –eigenlijk tegen de stroom in– door haar slimme manier van programmeren als poppodium Lelystad op de kaart gezet. Met een beperkt budget weet zij vaak grote namen naar Lelystad te trekken. Zij zorgen hiermee dat de muziek breed gedragen wordt door de Lelystadse bevolking van jong tot oud, voor ieder wat wils’. Ontwerp award Juryvoorzitter Jop Fackeldey legde de oorsprong van het kunstwerk uit: ‘Dit jaar zijn we een nieuwe traditie gestart: ieder jaar wordt de award door een andere Lelystadse kunstenaar gemaakt. Dit jaar is de eer aan Margreet Horselenberg, als afsluiting van alle jaren waarin zij veel voor Lelystad heeft betekend. Zij koos er voor om het thema ‘samenwerken’ nadrukkelijk terug te laten komen’. Genomineerden Promotie Award De Promotie Award wordt ieder jaar door City Marketing Lelystad uitgereikt aan het bedrijf of de organisatie die Lelystad het best op de kaart heeft gezet. Poppodium Underground had concurrentie van Festival Sunsation en Jordaan in de Polder. ‘In de atlas van Nederlandse gemeenten is cultuur een belangrijke factor voor de waardering van de stad. En kijk eens wat een rijkdom. Voor elk wat wils, met in alle drie de gevallen een sterke uitstraling binnen – maar zeker ook buiten de stad’, aldus juryvoorzitter Jop Fackeldey. Positiviteits Prijs Dit jaar werd voor het eerst ook de Positiviteits Prijs uitgereikt, bestemd voor de persoon die de meest positieve bijdrage heeft geleverd aan Lelystad. Deze persoon staat voor positiviteit, optimisme en overtuiging, oftewel: Tom Lansink. ‘Soms steunt hij een initiatief vanuit zijn bedrijf, wat een mooi voorbeeld van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is, maar minstens zo vaak zet hij zich als individu met alles wat hij in zich heeft in voor een initiatief’, aldus juryvoorzitter Fackeldey. Daarnaast was er een eervolle vermelding voor Mila Romijn die met haar werkzaamheden in de wijk een enorm positivitieve bijdrage levert. Lelystadse Aanmoedigings Prijs Evenementen Coördinatie Lelystad reikte diezelfde middag de Lelystadse Aanmoedigingsprijs uit aan de Nationale Historische Reddingbootdag. Dit kleinschalige evenement heeft een enorme bijdrage geleverd aan het versterken van de stadstrots. City Marketing Live Met een hilarische ‘Kerstmutsje op, Kerstmutsje af’ quiz tussendoor sloot na alle prijsuitreikingen comedian Greg Shapiro de middag af met een gierende lach. De volgende City Marketing Live zal in het teken staan van de ontwikkelingen rondom Lelystad Airport. Houd www.citymarketinglelystad.nl in de gaten voor updates. Op de mailinglist komen? Stuur een mailtje naar info@citymarketinglelystad.nl met benoeming van ‘City Marketing Live’.