was successfully added to your cart.

Project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ valt in de prijzen

By 30 januari 2015Toerisme
Amsterdam Marketing, partner van Lelystad in de Metropool Regio Amsterdam, is in de prijzen gevallen voor de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO, het officiële toeristisch agentschap van de Verenigde Naties. De prijs werd uitgereikt voor het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’. Boudewijn Bokdam, projectmanager Amsterdam Marketing: “Het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ heeft deze eerste plek te danken aan een constructieve samenwerking tussen de Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten, Provincie Noord-Holland en Provincie Flevoland. Het aantal internationale bezoekers dat vanuit Amsterdam een bezoek brengt aan de regio is sinds de start van het project met bijna 30% toegenomen, en de bijbehorende bestedingen in de regio zijn met 300 miljoen euro gestegen.” Lelystad is één van deze 27 gemeenten die meedoen aan het project. Sinds 2003 staat de Ulysses Award voor uitmuntendheid en innovatie in de toeristische sector. Het winnende project, ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’, zet de aantrekkingskracht van Amsterdam in om internationale bezoekers te verleiden ook de regio te ontdekken.