Campagnebeelden

Om het logo te ondersteunen en de kernkwaliteiten van Lelystad overal onder de aandacht te brengen is een complete campagne ontworpen. In de campagne wordt de nadruk gelegd op de herkenbare onderdelen van een stad. Door met scherpte en humor de Lelystadse invulling te geven aan deze ‘normale stadsonderdelen’ worden de kernkwaliteiten van Lelystad in één oogopslag duidelijk. Hetzelfde als in andere steden, maar dan beter. En helemaal van ons.

(!) Let op - Campagnebeelden mogen niet bewerkt of zonder logo/slogan gebruikt worden, neem bij twijfel over correct gebruikt contact op met City Marketing Lelystad (!)


Merkcampagne

Om het stadsmerk Lelystad continu effectief uit te dragen zijn een pay off (‘Lelystad geeft lucht’), logo (beeldmerk) en campagnebeelden ontwikkeld. Deze worden de komende jaren in de uitingen en communicatie van Lelystad, City Marketing Lelystad en haar partners gebruikt.

Pay-off

Lucht is de ruimhartige omschrijving voor ruimte. Ruimte om te leven en om adem te halen. Om te onthaasten. Om te genieten van de natuur die ook baat heeft bij frisse, heldere lucht. Niemand kan zonder lucht en lucht is van ons allemaal. Net als Lelystad.

Logo

Naast de simpele maar doeltreffende pay-off is een icoon ontwikkeld. Deze heeft geen eenduidige betekenis, wat meteen de kracht is van het icoon. Is het een luchtballon? Een bellenblaas? Een vergrootglas? Of een sleutelgat? Omdat het geen vastgestelde verbeelding is van een bestaand item kan iedereen zijn eigen invulling geven aan het beeldmerk. Net als dat eenieder zijn eigen invulling geeft aan Lelystad. Samen met de partners zorgt City Marketing Lelystad ervoor dat het beeldmerk geladen wordt met de elementen en de kernwaarden van het merk. Opdat het beeldmerk in de toekomst nationaal synoniem staat voor Lelystad.