was successfully added to your cart.

Start Flevolandse Natuurcampagne in Duitsland

Met een spectaculaire première van de Duitse versie van de film ‘De Nieuwe Wildernis’ is een Flevolandse natuurcampagne in Duitsland van start gegaan. De première van ‘Die Neue Wildnis’, zoals de film heet in Duitsland, vond plaats in de oudste bioscoop van Duitsland de Lichtburg te Essen. Meer dan 800 mensen waren getuige van de bijzondere film, de unieke natuur van de Oostvaardersplassen en de prachtige muzikale omlijsting door het Metropole Orkest. Vanaf vandaag, 9 april gaat de film in meer dan 90 steden voor het publiek in première. Film als trekker natuurcampagne Naast de film staat de Flevolandse natuur de komende maanden centraal in een grote promotiecampagne van NBTC Holland Marketing ter promotie van natuur in Duitsland. ‘Het uitbrengen van de film Die Neue Wildnis geeft een prachtige kans een ander beeld van Nederland neer te zetten’, aldus Anouk Susan, directeur NBTC Duitsland. NBTC Holland Marketing gebruikt de film als middel om de Duitser de onverwachte en bijzondere natuur van Nederland te laten zien. Flevoland is met de Oostvaardersplassen in deze campagne het hoofdonderwerp. Daarnaast worden tal van andere Flevolandse toeristische producten en activiteiten van Flevoland onder de aandacht gebracht in de natuurcampagne. Feestelijke première De deelname van Flevoland in deze natuurcampagne is mogelijk gemaakt door Provincie Flevoland, de Flevolandse gemeenten, de drie natuurorganisaties (Staatsbosbeheer, FlevoLandschap, Natuurmonumenten), de citymarketingorganisaties, de VVV/regiobureaus uit Flevoland en Toerisme Flevoland. Een delegatie van hen was ook aanwezig op de feestelijke première. De delegatie vond het erg bijzonder om te midden van het Duitse publiek te ervaren hoe die Flevolandse nieuwe natuur, als uniek wordt ervaren. En dat de film mensen nieuwsgierig maakt om het met eigen ogen te gaan zien en beleven. Naast publiek is de film ook door de Duitse pers (er waren meer dan 50 film- als reisjournalisten) goed ontvangen, waarbij Flevoland hoge verwachtingen heeft van alle berichtgeving die er na deze première nog in de pers zal volgen. Draagvlak en samenwerking Toerisme Flevoland, initiatiefnemer voor de deelname, is heel blij met het brede draagvlak in Flevoland voor de gezamenlijke deelname aan deze campagne. ‘Het laat zien dat we gezamenlijk Flevoland als één destinatie in de markt zetten’ , aldus Rinkje Tromp marketingmanager Toerisme Flevoland. Ook de samenwerking met NBTC Holland Marketing geeft veel slagkracht, die vele malen groter is dan als Flevoland dat zelf zou doen in het buitenland. Zeker ook omdat grote Duitse partners in de campagne participeren zoals bijvoorbeeld vervoersmaatschappij Deutsche Bahn en Unister (één van de grootste reisportalen in Duitsland). Ten behoeve van de Duitse campagne is de pagina Flevoland.de ingericht.