was successfully added to your cart.

Succes voor AutoWeek Live: ook op de kalender in 2015

By 11 juni 2014Evenement, Vrije tijd
Afgelopen pinksterweekend vond de eerste editie plaats van AutoWeek Live, een driedaags auto-evenement van AutoWeek op het RDW-terrein in Lelystad. Het event is bezocht door ruim 18.000 autoliefhebbers. Het succes van het event heeft het organiserende AutoWeek doen besluiten om AutoWeek Live in 2015 wederom plaats te laten vinden. Organisator AutoWeek, onder meer bekend van het grootste autotijdschrift én de grootste autowebsite van Nederland opende afgelopen zaterdag om 10.00 uur ’s ochtends de deuren van een gloednieuw evenement: AutoWeek Live. Duizenden liefhebbers van klassiekers, supercars, techniek, maar vooral auto’s in het algemeen bezochten het terrein in Lelystad.

Bijna 10.000 proefritten

Uniek aan het event is dat bezoekers ook zélf konden testrijden op de kombaan van het RDW-terrein. Er werden gedurende drie dagen bijna 10.000 proefritten gereden. Bezoekers konden daarvoor kiezen uit één van de 78 modellen die klaarstonden. Daarnaast was het mogelijk om zelf 2CV's, vrachtwagens en motoren te rijden, en kon bij Vredestein het verschil tussen winter- en zomerbanden worden getest. Bovendien konden enkele bezoekers plaatsnemen op de bijrijdersstoel van een driftauto of supercar voor een spectaculair rondje over het circuit

Primeurs en legendes

Het publiek kon op AutoWeek Live ook terecht voor enkele nationale en internationale primeurs van onder meer Renault, Mazda en BMW. Deze auto’s waren nog niet eerder in ons land te zien. Ook nooit eerder in Nederland vertoond was de Castrol Bloodhound, een monsterlijk apparaat met 135.000 pk, waarmee volgend jaar in Zuid-Afrika een snelheidsrecord te land verbroken moet worden. Bekende coureurs als Arie Luyendyk, Jos en Max Verstappen, Kevin Abbring, Giedo van der Garde, Dennis Kuipers, Tom en Tim Coronel, Robin Frijns en Daniël de Jong waren op het event aanwezig en reden over de kombaan of werden geïnterviewd in het Meeting Point.

Positief beoordeeld door bezoekers

Gemiddeld belonen bezoekers AutoWeek Live met een 8. Dit blijkt uit onderzoek gehouden onder honderden aanwezigen door Almere Marktonderzoek en Sportservice Flevoland in opdracht van Provincie Flevoland. Kijk voor meer informatie over AutoWeek Live op autoweeklive.nl of autoweek.nl. Bekijk hier de foto's gemaakt door City Marketing Lelystad tijdens het evenement