Overall doelstelling

Of het nu om een natuurliefhebber gaat die op zoek is naar een nieuwe bestemming of om een empty nester die op zoek is naar een nieuwe plek om te wonen, ze doorlopen allemaal de customer journey. Een reis die bestaat uit vijf stappen, van de eerste kennismaking tot de loyaliteit.

Stap 1 en stap 2: het vliegwiel
Het grote doel voor de komende jaren is de awareness en reputation van Lelystad verhogen. Concreet betekent dit dat wij ons met hart en ziel gaan inzetten om zoveel mogelijk mensen de eerste twee stappen te laten zetten in de customer journey.
Dat wij juist voor deze twee stappen hebben gekozen is niet voor niets. Hiermee zorgen wij ervoor dat mensen de voordelen van Lelystad leren kennen. Doen wij dit goed,
dan komt de volgende stap – consideration – vanzelf. Door awareness en reputation te verhogen, zetten wij dit jaar een flinke stap waarop wij in de volgende jaren verder kunnen bouwen. Het vliegwiel komt op gang.

Overall strategie van 2020

1. Focus op online, mobile first

Iedere oriëntatie begint online. De ondernemer die op zoek is naar een nieuwe locatie voor zijn bedrijf, de watersporter die op zoek is naar een nieuwe uitdaging, het jonge gezin dat op zoek is naar een groter huis: de eerste stap zetten zij allemaal online. Daar moeten wij dus altijd duidelijk zichtbaar zijn.

2. Creëren van meer impact

De wijze waarop wij online aanwezig zijn, heeft grote invloed op de reputation. Wat dit betreft zitten wij midden in de ontwikkeling van een veelomvattend plan. Een plan waarmee wij impact kunnen creëren en de reputatie van Lelystad aanzienlijk kunnen verbeteren, binnen de verschillende domeinen en op een verrassende manier.

De aanpak die wij voor ogen hebben, heeft tot succes geleid in onder andere de dance scene en sport industrie. Wij hebben er alle vertrouwen in dat wij dit kunnen vertalen naar citymarketing. Zo slaan wij twee vliegen in een klap: wij lopen voorop in de ontwikkelingen op dit gebied en creëren meer impact met onze inspanningen.

3. Verdere ontwikkeling visuele identiteit

Een ander onderwerp waar wij in 2020 volop aandacht aan gaan besteden, is de visuele identiteit. Deze gaan wij verder ontwikkelen en uitbreiden. Hiervoor werken wij samen met een gerenommeerd digital designbureau.