was successfully added to your cart.

Lelystad steeds bekender onder internationale toeristen

Samen met Almere vormt Lelystad ‘Amsterdam New Land’ binnen het project ‘Amsterdam Bezoeken Holland Zien’, dat is opgezet met het doel toeristen, die zich in Amsterdam bevinden, de regio in te brengen. In 2018 is Amsterdam New Land ten opzichte van 2017 gegroeid. In 2018 is New Land maar liefst met ruim 79% gestegen in het trekken van de aantal internationale online bezoekers. Ook de pageviews (54%) en de gemiddelde tijd op onder anderen de iamsterdam.com/area pagina (7.7%) zijn gestegen.

Amsterdam Bezoeken, Holland zien
Het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ is sinds 2009 actief met het belangrijke doel om internationale bezoekers aan Amsterdam te spreiden over de metropoolregio. Amsterdam Bezoeken, Holland Zien hoopt dit te bevorderen aan de hand van de samenwerking tussen de overheid en het toeristische bedrijfsleven. Dit project doen wij samen met Almere City Marketing en Visit Flevoland. Lelystad vormt met Almere binnen dit project ‘Amsterdam New Land’. Steeds meer internationale bezoekers zijn de regio rondom Amsterdam gaan ontdekken. Dit heeft geleid tot een positief effect op de toeristische werkgelegenheid in de regio.
Uit onderzoek blijkt dat het aantal overnachtingen van de internationale bezoekers in de Metropool in 2018 sterker groeide dan in Amsterdam zelf. Het aantal overnachtingen groeide in 2018 met 13,3% tegenover 5.1% in de stad Amsterdam.

New Land
New Land is het gebied in het Metropoolregio Amsterdam wat de meeste groei doormaakt. Dit sluit tevens aan bij het nationale beeld dat steeds meer mensen het prettig recreëren vinden in Lelystad, dit is gebleken uit het imago onderzoek van 2018. Zo kunnen wij dus met trots mededelen dat Lelystad erop vooruit gaat!

Themamaand, uitgangspunten en projectontwikkelingen
Natuurlijk is het inzetten van marketingactiviteiten gedurende het jaar erg belangrijk, maar de maand augustus is de themamaand van New Land. In deze maand wordt er extra aandacht gevestigd op sociale media, Facebook campagnes en het I Amsterdam Magazine.
Het uitgangspunt van het actieprogramma van New Land is de internationalisering. Internationalisering is het proces waarbij betrekkingen over grotere afstanden worden aangegeven om zo over landsgrenzen heen te reiken.
Een van de projectontwikkelingen waar Lelystad zich mee bezig hield, was het project; ‘Werkeiland’. Hier komen bezoekers aan de hand van de wandelroute meer te weten over het Werkeiland, en het ontstaan en de geschiedenis van Lelystad in de strijd tegen het water. Het doel hiervan is om het verhaal van ‘New Land’ beleefbaar te maken voor de internationale bezoeker.