Campagne Toerisme

Opdracht

De opdracht was Lelystad onder de aandacht te brengen van Nederlandse toeristen en dagjesmensen. 

Onze aanpak

Wij ontwikkelden een campagne die was gericht op de eerste drie stappen van de customer journey: awareness, reputation en consideration. Kern van deze campagne is het voor het voetlicht brengen van activiteiten en pas in tweede instantie communiceren dat deze activiteiten zich in Lelystad bevinden. Hierdoor omzeilen wij de (onterechte) vooroordelen die veel Nederlanders over Lelystad hebben. In de campagne wordt de doelgroep en de omgeving verleid zich te laten verrassen, met teasende beelden van Lelystad. 

Resultaat

En verrast worden ze, want iedereen die verder kijkt wordt overladen met een enorm (toeristisch) aanbod van Lelystad op het gebied natuur, cultuur, (water)sport, kunst, horeca, wandelen, fietsen en activiteiten voor kinderen. Deze aanpak biedt de ruimte om steeds nieuwe activiteiten toe te voegen. Zo kunnen wij doelgroep blijven verrassen en Lelystad steeds weer positief onder de aandacht brengen.